Zbieranie nowych kontaktów to bez wątpienia krok we właściwym kierunku na drodze do skutecznego e‑mailingu. W Ecomailu jesteśmy tego świadomi, dlatego nasi klienci mają możliwość konfigurowania różnych typów formularzy do zbierania kontaktów niemal od samego początku działania aplikacji. Stworzenie funkcjonalnego i jednocześnie estetycznego formularza, który przyciągnie uwagę użytkownika, może być czasem trudnym zadaniem. Co więc zrobić, jeśli nie masz grafika ani programisty do przygotowania formularza pop‑up? Mamy dla Ciebie rozwiązanie.
:quality(80))
Prawdopodobnie znasz już edytory typu „drag & drop” do łatwego tworzenia szablonów e‑maili. Na podobnej zasadzie opracowaliśmy własny edytor do przygotowywania formularzy internetowych. Być może korzystasz już z innej usługi specjalizującej się właśnie w tworzeniu i dodawaniu formularzy na stronę internetową. Taka usługa zazwyczaj jest płatna, jednak w aplikacji Ecomail masz do dyspozycji edytor do tworzenia formularzy w cenie abonamentu. Nowe kontakty są automatycznie dodawane do listy w Ecomail, dzięki czemu możesz od razu pracować z nimi np. w ramach zautomatyzowanej kampanii powitalnej.
Do każdego komunikatu skierowanego do klienta pasuje inny rodzaj formularza internetowego. Jeśli ten sam formularz działa na Twojej stronie internetowej od dłuższego czasu, zastanów się nad zmianą. Tylko poprzez sporadyczne testowanie różnych wariantów dowiesz się, co działa na Twoich klientów. Formularz do zbierania kontaktów można również całkowicie wyłączyć na jakiś czas. W ten sposób dowiesz się, jaki wpływ miała zmiana na ogólne wyniki.
Najczęściej spotykamy je w dolnej części strony internetowej lub pod artykułem na blogu. Służą one zazwyczaj do zwykłej rejestracji w celu otrzymywania regularnego newslettera lub jako możliwość pobrania interesujących treści, takich jak e‑book, w zamian za podanie maila. Mogą to być jednak również formularze rejestracyjne do programu bonusowego lub formularze służące do określenia preferencji dotyczących subskrypcji, np. w biurach podróży. Istnieje wiele możliwości ich wykorzystania. Formularze statyczne pozostają na stronie praktycznie przez nieograniczony czas, a użytkownik ma możliwość zarejestrowania się za ich pośrednictwem w dowolnym momencie.
Wskazówka: Nowość w Ecomailu: analiza RFM dla lepszej segmentacji
W sklepach internetowych do najpopularniejszych formatów należą tzw. pop‑upy. Są to okna, które automatycznie wyskakują na stronie internetowej w oparciu o zachowanie użytkownika. Najbardziej pomogą Ci, jeśli chcesz zaoferować odwiedzającemu stronę coś ekstra. Na pewno spotkałeś się już z okienkiem pop‑up, w którym w zamian za adres e‑mail otrzymujesz zniżkę na pierwszy zakup lub rabat na darmową dostawę. Jednak za pomocą pop‑upów możesz oferować znacznie więcej. Na Twoją grupę docelową lepiej zadziałać może oferta interesujących treści, takich jak instrukcje prawidłowego użytkowania produktu, powiadomienia o planowanym wydarzeniu lub szkoleniu. Możesz spróbować zachęcić klientów programem lojalnościowym lub regularnymi treściami wysyłanymi na e‑mail (przepisy, tygodniowe menu, treści edukacyjne itp.).
Oczywiście na jednej stronie internetowej można mieć więcej okienek pop‑up. Jednak użytkownikowi wyświetlą się one tylko raz, w zależności od tego, jak je skonfigurujesz. Istnieje wiele możliwości konfiguracji. Do najczęściej stosowanych nadal należy wyświetlanie po upływie określonego czasu na stronie lub na podstawie odwiedzin konkretnego adresu URL. Skuteczne jest również tzw. okienko ratunkowe, które pojawia się w ostatniej chwili tuż przed opuszczeniem strony przez klienta.
Formularze wysuwane pojawiają się w prawym dolnym rogu strony po kliknięciu odpowiedniego przycisku. Nadają się do przekazywania treści podobnych do tych w pop‑upach. Nie są jednak tak „agresywne” jak tradycyjne wyskakujące okienka, które uniemożliwiają klientowi dalsze przeglądanie strony, dopóki nie zamknie okna. Częściej niż do ofert rabatowych są one jednak wykorzystywane do rejestracji subskrypcji. Nie jest to jednak regułą i można sprawdzić, czy nie będą one lepiej działać w przypadku konkretnych klientów.
Nie musisz się martwić, że nie uda Ci się samodzielnie stworzyć formularza. Wybierz jeden z wielu gotowych szablonów i dostosuj go do swoich potrzeb. Gotowy formularz będzie gotowy na stronie w mgnieniu oka.
Wygląd wszystkich typów formularzy możesz dostosować do identyfikacji wizualnej firmy i strony internetowej, na której będą umieszczone. Możesz ustawić kształt i rozmiar formularza, kolory, czcionkę itp. Więcej informacji na temat tworzenia formularzy znajdziesz w naszej pomocy.
Wskazówka: Nie wiesz, na jakiej podstawie segmentować? Sprawdź 5 sprawdzonych strategii segmentacji.
Większość formularzy składa się z dwóch kroków ‑ podania adresu e‑mail i podziękowania. W Ecomailu można dodać więcej kroków. W pierwszym kroku poproś użytkownika o podanie adresu e‑mail, a w kolejnym spróbuj uzyskać dodatkowe cenne informacje, takie jak imię i nazwisko, data urodzenia lub preferencje użytkownika dotyczące subskrypcji.
W edytorze Ecomail różne możliwości wyświetlania są oczywistością. To, jak i kiedy chcesz wyświetlić formularz użytkownikowi swojej strony internetowej, zależy wyłącznie od wybranej przez Ciebie strategii. Typowym przykładem jest ustawienie wyskakującego okienka z rabatem w momencie, gdy użytkownik zamierza opuścić Twoją stronę.
Idziemy z duchem czasu i zdajemy sobie sprawę, że część młodszej publiczności przenosi się z tradycyjnych kanałów komunikacyjnych do bardziej nowoczesnych, takich jak Facebook. Jeśli w swoim formularzu oferujesz zniżkę lub wartościową treść, możesz wysłać ją użytkownikowi bezpośrednio na Messengera.
Jesteśmy zgodni z RODO Do przygotowanego formularza możesz bez problemu dodać pola wyboru do wyrażenia zgody oraz niezbędne linki do zasad przetwarzania danych osobowych. W ramach formularza można również ustawić nazwę źródła, aby mieć przegląd tego, skąd i kiedy kontakt trafił do bazy danych.
Uruchomienie formularza nie jest skomplikowane. Wystarczy dodać automatycznie wygenerowany kod do swojej strony internetowej. Formularz statyczny ma nawet własny adres URL i może być hostowany przez nas. Wystarczy więc dodać automatycznie utworzony link do swojej strony internetowej. Formularz wyświetli się użytkownikowi po kliknięciu tego linku.
Szczegółowe instrukcje dotyczące pracy z formularzami jak zawsze znajdziesz w naszym centrum pomocy.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!