Benchmarking to proces porównywania wyników, rezultatów lub procedur z najlepszymi standardami w branży lub z konkurencją. Celem jest identyfikacja mocnych i słabych stron oraz poszukiwanie możliwości poprawy. Przykładowo, w Ecomail możesz porównywać wyniki swoich newsletterów.
Jak działa benchmark?
Firmy zbierają dane dotyczące swojej wydajności (np. kampanii) i porównują je z wartościami referencyjnymi, standardami branżowymi lub wynikami liderów rynku. Mogą to być wskaźniki finansowe, procesy biznesowe, kampanie marketingowe lub parametry techniczne produktów.
Rodzaje benchmarkingu:
Benchmarking wewnętrzny – porównanie między zespołami lub oddziałami w ramach jednej organizacji.
Benchmarking konkurencyjny – porównanie z bezpośrednimi konkurentami.
Benchmarking funkcjonalny – porównanie z firmami z innych branż, ale o porównywalnych procesach.
Benchmarking generyczny – porównanie ogólnych wskaźników w różnych branżach.
Korzyści z benchmarkingu:
Lepsze zrozumienie własnej wydajności
Inspiracja sprawdzonymi praktykami
Odkrywanie słabych punktów i możliwości
Wsparcie strategicznego podejmowania decyzji
Zwiększenie konkurencyjności
Gdzie jest stosowany?
W marketingu lub e‑mail marketingu, produkcji, IT, HR, finansach i innych obszarach, w których ważne jest monitorowanie i poprawianie wydajności w oparciu o dane.
Benchmark w Ecomail
Funkcja Benchmark umożliwia porównanie wyników Twoich kampanii ze średnimi wynikami innych użytkowników Ecomail. W ten sposób łatwo sprawdzisz, jak wypadasz na tle innych firm z Twojej branży i gdzie jest miejsce na poprawę. Porównanie odbywa się całkowicie anonimowo.